Společnost STILL získala ocenění IFOY Award

Hamburk, 9. května 2017 – souboj o vytouženou trofej je rozhodnutý. Společnost STILL patří i v roce 2017 k vítězům ocenění International Forklift Truck of the Year (IFOY) Award, které se uděluje nejlepším strojům manipulační techniky a nejlepším systémovým řešením. Udílení cen se konalo v rámci zahajovacího večera veletrhu transport logistic – předního veletrhu pro logistiku, mobilitu, IT a Supply Chain Management – v příjemném prostředí mnichovského areálu BMW Welt. V kategorii „Warehouse Truck“ přesvědčil specialista na intralogistiku z Hamburku nezávislou mezinárodní odbornou porotu autonomním vozíkem pro horizontální vychystávání STILL iGo neo CX 20. Ocenění dále získal STILL LiftRunner, řešení inteligentní tažné soupravy s teleskopickým párem vidlic pro automatické nakládání a vykládání.

Ocenění IFOY Award bylo letos udělováno „nejlepším v intralogistice“ již po páté a dokládá výkonnost a inovační schopnosti výrobců manipulační techniky a poskytovatelů systémových řešení. Nominované vozíky a řešení musely nejdříve absolvovat osmidenní srovnávání v areálu partnera IFOY, společnosti Messe München, a zde prošly podrobnými testy. O vítězích hlasovalo 30 členů mezinárodní poroty složené ze zástupců tisku, vědy, průmyslu a logistiky.

Finalisté byli konfrontováni s 80 kritérii obsáhlého testovacího protokolu IFOY a hodnocení testu „IFOY Innovation Check“. Tento test probíhal pod vedením dortmundského Frauenhoferova institutu pro materiálové toky a logistiku (IML) a katedry strojních součástí a technické logistiky Univerzity Helmuta Schmidta v Hamburku. Zkoumána byla zejména hlediska inovační hodnoty strojů, jejich význam pro trh a zejména přínos pro zákazníky. Ve funkčním praktickém testu nizozemský odborný novinář Theo Egberts zase shrnul, analyzoval a porovnal tvrdá fakta.

S autonomním vychystávacím vozíkem iGo neo CX 20 si společnost STILL zajistila rozhodující náskok před konkurencí v kategorii „Warehouse Truck“. Dr. Jochen Köckler, člen představenstva společnosti Deutsche Messe, řekl: „Vozík iGo neo CX 20 předvedl během testovacích dnů IFOY výjimečnou výkonnost a přesvědčil tak testery, poradce IFOY a v konečné fázi i porotu. Rozhodující byla vysoká míra inovací ve spojení s vynikajícím přínosem pro zákazníka a profesionální realizací – jedná se o milník v intralogistice.“

Tento celosvětově první autonomní vozík pro horizontální vychystávání se bez problémů vyrovná s každou topologií skladu a přitom následuje svou obsluhu na každém kroku. Porotou vysoce hodnocené aspekty byly zejména důležitost pro trh a přínos pro zákazníka. Stroj je bez náročného nastavování ihned připraven k použití a lze jej flexibilně začlenit do stávající infrastruktury. Vyšší přínos pro zákazníka dokládá dle výroku testerů laserově podporovaná identifikace okolí, intuitivně ovladatelné komunikační rozhraní a autonomní jízda. 360° zorné pole umožňuje vozíku STILL iGo neo CX 20 kdykoli reagovat na změny v okolí a přitom rozlišovat mezi statickými a dynamickými objekty a osobami. Díky kognitivním vlastnostem vozík rozpozná úmysly obsluhujícího personálu. Podle pohybů obsluhy se vozík pohybuje paralelně s ní automaticky od zastávky k zastávce. Vozík přitom vždy najede do optimální pozice pro obsluhu. Dalším výrazem integrované inteligence je 180° panoramatická identifikace laserovým skenerem umístěným v přední části. Tento skener umožňuje předvídavé jízdní chování vozíku opírající se o rychlost pohybu obsluhy, včas rozpozná případné překážky a vyhne se jim. Porotu velmi zaujal i dosažitelný potenciál úspor vozíku iGo neo CX 20 oproti konvenčním vychystávacím vozíkům. V testovacích cyklech se ukázalo, že vozík při každé dispozici skladu pracuje efektivněji a produktivněji, jakmile se využije princip automatického pohybu. Z výsledků vyplynulo, že testovací tým dosáhl zvýšení až o 47 procent. Současně vozík iGo neo CX 20 osvobozuje pracovníky od únavných pohybů, jako je například neustálé nastupování a vystupování. Obsluha má obě ruce volné a může se bez omezení soustředit na svou produktivní práci. Výsledné hodnocení poroty: „S vozíkem iGo neo společnost STILL ukazuje, že inovace v robotice jsou cenným přínosem pro inteligentní intralogistiku. Plusy jsou zejména vysoký výkon, snadné ovládání a řada perspektiv.“ To podtrhl i Dr. Köckler při předávání ocenění.

Druhé ocenění IFOY Award bylo uděleno společnosti STILL v kategorii „Special Vehicle“. Zde přesvědčil STILL LiftRunner, systém inteligentní tažné soupravy pro těžká břemena, skládající se z tahače, částečně automatizovaných C-rámů (přívěsy) a pojízdných vozíků (nosiče nákladu na kolečkách). Cílem tohoto vývoje byla možnost bezproblémového zásobování výroby inteligentními tažnými soupravami i nadměrnými nákladovými jednotkami s hmotností až dvě tuny a rozměry kolem 1 200 x 2 400 mm. Proces nakládání a vykládání lze ovládat prostřednictvím citlivého dotykového displeje. Širokoúhlé kamery umístěné nad přívěsy zajišťují maximální míru bezpečnosti. Jako hlavní inovativní prvky uváděli testeři boční výsuvné teleskopické vidlice a dálkové ovládání prostřednictvím dotykového displeje. Uznání se od poroty dostalo také skutečnosti, že tato automatizovaná varianta inteligentní tažné soupravy usnadňuje fyzickou práci obsluze, protože kompletně odpadá dosavadní manuální posouvání těžkých břemen. To bude vzhledem k demografickému vývoji s ohledem na průměrný věk zaměstnanců stále důležitější. Během procesů nakládání a vykládání, které jsou podporovány laserovým polohovacím zařízením, nemusí řidič tahač opouštět. Obraz promítaný na terminál vozíku mu umožňuje neustále reagovat na nepředvídatelné události, například chodce, kteří neplánovaně překříží trasu. Jestliže se současně používá několik přívěsů, je každý zobrazen v režimu rozděleného displeje. V komplexním posouzení se STILL LiftRunner podle názoru testerů výrazně liší od řešení jiných výrobců. Oproti dosud možným hmotnostem břemen do přibližně 500 kg na přívěs lze nyní podle zkušeností testerů v relativně malé oblasti manipulovat i s těžkými díly do hmotnosti až 2 500 kg nebo díly dlouhými až šest metrů. Birgit Heitzer, vedoucí koncernové logistiky Rewe Group, shrnula: „Pro rozhodnutí byl nakonec zásadní obrovský přínos stroje a to, že se vítěz v dobách demografických změn zaměřuje na nový segment trhu.“