Automatizovaná přeprava velkých nákladových jednotek

Na summitu Audi v Barceloně představil výrobce automobilů Audi inovativní projekt pro svou vizi „Smart Factory“: Automatizovanou přepravu velkých nákladových jednotek ze skladu s vysokými regály až k balicím linkám.

Kontejnery o hmotnosti jedné tuny se musí zaskladňovat do výšky pěti metrů. To bylo jednou z výzev inovativního projektu společnosti Audi. Zde zabodoval vysokozdvižný vozík s výsuvným zvedacím zařízením STILL FM-X, který nabízí i ve 13metrové výšce ještě zbytkovou nosnost jedné tuny.

Inovativní projekt Audi: Dva automatizované vozíky s výsuvným zvedacím zařízením STILL FM-X plní sklad s vysokými regály velkými nákladovými jednotkami a odtud obsluhují 24 balicích linek – vše kompletně bez řidiče.

Hamburk, 31. srpna 2017 – Na summitu Audi v Barceloně představil výrobce automobilů Audi inovativní projekt pro svou vizi „Smart Factory“: Automatizovanou přepravu velkých nákladových jednotek ze skladu s vysokými regály až k balicím linkám. Odtud budou automobilovými komponenty zásobovány výrobní závody na několika kontinentech. Projekt je výsledkem partnerství se společnostmi STILL a DEMATICEgemin.

V květnu bylo v logistickém centru CKD (Completely Knocked Down) společnosti Audi v Ingolstadtu uvedeno do provozu automatizované řešení vyvinuté společnostmi STILL a DEMATICEgemin, které má v prosinci přejít do pravidelného provozu. U logistiky CKD se komponenty a konstrukční skupiny potřebné k výrobě automobilů zasílají z logistických center a montují při výrobě vozidel až v zemích importu. Velmi důležitá je zde plynulá a efektivní manipulace s materiálem.

Na summitu Audi, který se konal 11. července k příležitosti premiéry nového Audi A8 v Barceloně, prezentovala společnost Audi cílový stav inovativního projektu realizovaného v Ingolstadtu: Dva automatizované vozíky s výsuvným zvedacím zařízením STILL FM-X plní sklad s vysokými regály velkými nákladovými jednotkami a odtud obsluhují 24 balicích linek – vše kompletně bez řidiče. 

Hlavním úkolem projektu bylo vypořádat se se dvěma výzvami. První je variabilita nákladových jednotek. Je třeba zaskladňovat a vyskladňovat celkem 12 různých typů nákladových jednotek. Výzva číslo dvě spočívala v komunikaci mezi automatizovanými vysokozdvižnými vozíky a IT systémy Audi. „V roce 2015 jsme provedli analýzu trhu a kontaktovali různé společnosti, abychom našli řešení těchto úkolů,“ popisuje start projektu Stefan Meier, zodpovědný projektant logistiky v Audi. „Společnosti STILL a DEMATICEgemin měly zájem vydat se spolu s námi na tuto cestu s našimi komplexními procesy s vysokou variancí kontejnerů a začlenění našich IT systémů.“

Roli hrála i zbytková nosnost, jak dodává Stefan Meier: „Kontejnery o hmotnosti jedné tuny se musí zasladňovat do výšky pěti metrů. To byla tenkrát pro jiné výrobce rovněž výzva.“ Zde zabodoval vysokozdvižný vozík s výsuvným zvedacím zařízením STILL FM-X, který nabízí i ve 13metrové výšce ještě zbytkovou nosnost jedné tuny. Díly z Ingolstadtu zásobuje Audi výrobní závody v Číně, Indii, Brazílii a Mexiku, kde se mimo jiné montují do modelů Audi A3, A4, A6 a Q5.

Od inovativního projektu si Audi kromě úspory plochy, zvýšení logistického výkonu a růstu kapacity balení slibuje také větší flexibilitu. Logistický sklad CKD v Ingolstadtu přitom pro Audi funguje jako moderní kompetenční centrum, ve kterém výrobce automobilů testuje praktickou přidanou hodnotu inovativních řešení. Pokud se pilotní projekt s automatizovanými vysokozdvižnými vozíky s výsuvným zvedacím zařízením osvědčí, plánuje Audi otestovat v Ingolstadtu automatizaci dalších procesů a rozšířit ji do dalších poboček.

Cookie Panel

Používáme cookies, abychom mohli lépe reagovat na Vaše přání a zlepšovat naše služby. Pokud s tím souhlasíte, pokračujte v návštěvě stránek, nebo si pro další informace zobrazte naše směrnice pro ochranu osobních údajů.