Chytří pomocníci zvyšují produktivitu

„I když jsou procesy v našich distribučních centrech již ve velké míře optimalizované, hledáme další potenciály zlepšení, například využití autonomní manipulační techniky,” vysvětluje Arjan Warmerdam, projektový ředitel společnosti Detailresult Logistiek BV.

Pomocí kognitivních vlastností rozpozná vozík STILL iGo neo CX 20 úmysly obsluhujícího personálu podle jeho pohybů a jede paralelně s ním automaticky od zastávky k zastávce.

Ve společnosti Detailresult Logistiek BV se personál může při vychystávání díky vozíku iGo neo zcela soustředit na svou práci, protože stroj ho následuje automaticky krok za krokem a zastaví v pozici, která je ergonomická pro nakládání.

Ovládání vozíku iGo neo CX 20 je ve srovnání s jinou manipulační technikou jednoduché. Obsluha musí stisknout pouze jedno tlačítko na boku stroje a už ji inteligentní vozík pomocí svého 360° skeneru „sleduje”.

Hamburk, 7. prosince 2017 – Předcházející intenzivní testy prokázaly, že s vozíky STILL iGo neo CX 20 je možné vyčerpat potenciály optimalizace. Následně objednala společnost Detailresult Logistiek BV, poskytovatel logistických služeb holandským řetězcům supermarketů Dirk van den Broek a DekaMarkt, celkem 34 autonomních vychystávacích vozíků. V listopadu 2017 byly dodány první vozíky. Další budou následovat v lednu 2018. Místem nasazení vozíků je oblast potravin společnosti Detailresult Logistiek BV ve Velsen-Noordu. 

„Vozík iGo neo CX 20 jsme již před nějakou dobou testovali. Tehdejší výsledky pro nás byly dostatečným podnětem, abychom se o novou technologii zajímali. I když jsou procesy v našich distribučních centrech již ve velké míře optimalizované, hledáme další potenciály zlepšení, například využití autonomní manipulační techniky,” vysvětluje Arjan Warmerdam, projektový ředitel společnosti Detailresult Logistiek BV.

Vozík iGo neo následuje obsluhu ve společnosti Detailresult Logistiek BV na každém kroku a udržuje přitom bezpečnou vzdálenost od regálů a případných překážek, takže obsluhující personál se může plně soustředit na svou práci. Zvyšuje se tím nejen výkon při vychystávání, ale také se snižuje počet chyb. Nezávislé testy ukázaly, že je možné ve srovnání s konvenčním vychystáváním dosáhnout zvýšení produktivity. Dřívější výsledky testů potvrdil i intenzivní test ve společnosti Detailresult Logistiek BV. „Konkrétní zvýšení produktivity je závislé na produktech a trase vychystávání,” vysvětluje Arjan Warmerdam. „Pokud nejsou vzdálenosti mezi zastávkami příliš velké, nemusí obsluha neustále nastupovat a vystupovat a je tak produktivnější.” 

Kromě zvýšení produktivity ukázal praktický test ve společnosti Detailresult rovněž to, že autonomní vozík nenutí obsluhu k unavujícím pohybům. „Pracovníci museli každý pracovní den nespočetněkrát nastoupit a vystoupit. To bylo nejen velkou fyzickou zátěží, zejména pro kolena a záda, ale bylo to také časově náročné,” poznamenává Arjan Warmerdam. 

Logistické společnosti Detailresult přináší výhody i ovládání vozíku iGo neo CX 20. Ve srovnání s jinou manipulační technikou, kterou je nutné ovládat manuálně, například rukavicí nebo prostřednictvím ovladače upevněného na opasku, musí obsluha u vozíku iGo neo stisknout pouze jedno tlačítko na boku stroje a už ji inteligentní vozík pomocí svého 360° skeneru „sleduje”. Vozík svou obsluhu následuje jako týmový kolega k příslušným vychystávacím stanovištím a když obsluha zůstane stát, okamžitě zastaví. „Naši pracovníci si na to museli nejdříve trochu zvyknout, ale nyní se jim týmová práce s chytrým vychystávacím vozíkem líbí. Mají obě ruce volné a mohou se kompletně věnovat vychystávání,“ doplňuje Arjan Warmerdam. 

S nasazením vozíků iGo neo přešla společnost Detailresult Logistiek BV na „multi client“ vychystávání. Při tomto způsobu se vychystává na tři pojízdné kontejnery současně. Lze tím dosáhnout dalšího zvýšení produktivity. „Díky multi client vychystávání sázíme v této oblasti nadále na vychystávací vozíky. Navíc testujeme, zda existuje potenciál, abychom i v jiných oblastech příslušně upravili procesy vychystávání a mohli i v nich využít vozíky iGo neo.”

Cookie Panel

Používáme cookies, abychom mohli lépe reagovat na Vaše přání a zlepšovat naše služby. Pokud s tím souhlasíte, pokračujte v návštěvě stránek, nebo si pro další informace zobrazte naše směrnice pro ochranu osobních údajů.