04.12.2019

Vozíky STILL rotují mezi provozy ve firmě BASF

Společnost BASF Stavební hmoty Česká republika nabízí více než 600 produktů určených stavebním a realizačním firmám, řemeslníkům a projektantům. K manipulaci ve výrobě i v logistice firma používá vysokozdvižné vozíky STILL, se kterými má velice dobré zkušenosti.

Výroba v Chrudimi zahrnuje stavební hmoty a chemii, zateplovací systémy, fasády, omítky, štuky, barvy a lazury. Do vyráběného sortimentu náleží také laky, lepidla, spárovací hmoty, samonivelační hmoty, stěrky nebo například sanační systémy WTA. Firma nabízí revitalizace bytových a panelových domů, řešení balkónů a teras.

Sklad v Chrudimi je rozdělen na dvě části: sklad surovin a hotových výrobků a sklad expediční. Tok materiálu souvisí s výrobním provozem. Ten se dělí na „suchou výrobu“ (výrobky v pytlích jsou umístěny na paletách s hmotností cca 1-1,2 tuny) a „mokrou výrobu“ (bedýnky s omítkami a penetracemi s hmotností cca 600 kg). „Devadesát procent expedovaného zboží představuje suchá výroba. Z toho vyplývá, že 70 procent vstupního materiálu tvoří písek,“ vysvětluje Aleš Bartheldi, SCM manažer společnosti BASF Stavební hmoty Česká republika.

Písek se pásovým dopravníkem dostává do sila, odkud automaticky padá do dvou výrobních linek. Do sil je rovněž foukán cement a další materiály. Poté dochází k míchání a pytlování. Následně paletizéry kompletují palety, které jsou zabaleny do fólií. Zafixované palety opouštějí po válečkových dopravnících úsek výroby a informační systém dává skladníkovi na terminál pokyn, kde má paletu zaskladnit. Sklad má kapacitu 6 – 7 tisíc palet, což je zásoba rychloobrátkového zboží zhruba na tři dny. Palety směřující k zákazníkům jsou posléze ukládány do spádového regálu s kapacitou cca 1700 palet. Na druhé straně spádového regálu se palety odebírají a nakládají na nákladní vozidla. Zásoba ve spádovém regálu je okamžitě doplňována podle množství expedovaného zboží.V „mokré výrobě“ jsou výrobky plněny do kbelíků, v nichž jsou ukládány do mikrospádového regálu nebo do klasického paletového regálu. Odtud je zboží vychystáváno a expedováno.

V skladech pracuje devět elektrických vysokozdvižných vozíků STILL bez kabiny a tři vozíky s kabinou. Vozíky slouží k nakládce vozidel, obsluhují spádový regál, zajišťují ukládání palet na dopravníkový pás a další manipulaci. Nosnost vozíků dosahuje 1,8 - 2 tuny, k nabíjení baterií slouží samostatná nabíjecí místa pro suchou a mokrou výrobu a pro sklad expedice.

„Vozíky jsou vybaveny standardní verzí systému Fleet manager, který monitoruje provoz vozíků z hlediska motohodin i nárazů,“ říká Aleš Bartheldi a vyjadřuje spokojenost s vozíky značky STILL jak po provozní stránce, tak z hlediska poprodejních služeb v rámci Full servisu. „Naši řidiči chválí zejména rychlou a pohodlnou výměnu baterií.“

„Od nákupu prvního vysokozdvižného vozíku uběhlo již hodně času a my se dnes můžeme radovat ze dvanácti nových krasavců, kteří jsou zase o trochu dokonalejší než jejich předchůdci,“ uvádí Aneta Horáková, Specialistka marketingu ve společnosti BASF Stavební hmoty Česká republika, a zdůrazňuje, že nové vysokozdvižné vozíky STILL typu RX 20-18 a RX 20-20 se vyznačují spoustou inovací a vychytávek. Vozíky mají vyšší nosnost a stabilitu, a to díky vyšší hmotnosti (1,8 t oproti původním 1,6 t). Díky vysokofrekvenčním nabíječům typu HF jsou baterie nabíjeny šetrněji, čímž je zvýšena jejich životnost a snížena spotřeba elektrické energie.

Důležitým kritériem při výběru nových vozíků byla také bezpečnost a pohodlí řidiče. Vozíky jsou velice stabilní, a to i při projíždění zatáček. Obsluha má díky velkým oknům vynikající výhled do všech stran. K dalším vylepšeným detailům patří například centrální informační panel, loketní opěrka, pohodlné sedadlo nebo rychlý přístup k baterii z boku, který umožňuje výrazně rychlejší výměnu baterie ve srovnání s vozíky jiných výrobců.