18.10.2022

Zajímavé řešení hybridního provozu robotických vozíků

Obor: auto-motive

Společnost:
KIEKERT CS, světová špička v zamykacích systémech pro automobily

Výzva: Obrovské množství přepravovaných součástek, extrémně malé manévrovací prostory a hybridní provoz (manuální i automatizovaný)

Řešení:
kompletní návrh automatizované přepravy v nepřetržitém provozu

Produkty STILL: Automatizované tahače LTX 50, a to včetně inteligentní tažné soupravy s E-rámy

Přínos:

  • finanční i časová úspora (zefektivnění práce operátorů)
  • bez automatizace by provoz nebyl udržitelný (výrobní závod už se nemohl dále rozrůstat)

Časová náročnost: realizace tři měsíce

Shrnutí:

  • přeprava obrovského množství součástek denně
  • extrémně úzké prostory
  • automatizované vozíky zajistily chod výrobního závodu v nepřetržitém třísměnném provozu a ušetřily pracovní síly


Přes sklad firmy KIEKERT CS, světové špičky v zamykacích systémech pro automobily projde v závodě v Přelouči až milion součástek denně. Tak obrovské množství už nebylo možné zvládat bez automatizace. Společnost STILL proto navrhla a nasadila řešení, které zákazníkovi pomáhá s intralogistikou i ve velmi náročných prostorech.

„Náš výrobní závod se bohužel nemůže rozšiřovat. Potřebovali jsme tedy zefektivnit jeho fungování a rychle vyřešit automatizaci převozu materiálu a komponent mezi skladem a výrobou. Vše se navíc musí dostat na správné místo přesně v ten okamžik, kdy to tam potřebujeme. O to se nám teď starají inteligentní tažné soupravy od firmy STILL,“ vysvětluje Petr Kuchyňa, generální ředitel KIEKERT-CS.

Zákazník zároveň potřeboval hybridní provoz (manuální i automatizovaný) v třísměnném provozu.

„Na začátku jsme navrhli a připravili řešení pomocí 2 automatizovaných tahačů LTX 50, a to včetně inteligentní tažné soupravy s E-rámy. Samotnou realizaci jsme zvládli během tří měsíců,“ vypočítává Filip Šustek, specialista na automatizace STILL, a dodává: „Jakékoliv automatizované pohyby vozíků jsou vždy determinovány prostory. Jde třeba o šířku skladových uliček, úhel zatáček apod. S ohledem na to, že zákazník má prostory velmi limitované, bylo pro nás řešení našeho úkolu mimořádně náročné.“


Zákazník dále požadoval zefektivnění práce operátorů, aby se mohli věnovat jiným úkolům. STILL proto nasadil automatizované tahače LTX 50, které splňují hybridní režim provozu, a tím firmě KIEKERT CS ušetřil také pracovní síly.

Vozíky LTX 50 jsou kompaktní a dokážou fungovat i v těch nejužších prostorách. Při použití jako součást tažné soupravy dokáže tento pokrokový elektrický tahač ve výrobních objektech naprosto přesně přemísťovat břemena o celkové hmotnosti až 5 000 kg a navíc zvládá i delší přepravní trasy. Tímto způsobem je možné realizovat efektivní a štíhlé zásobování výroby, snížit hustotu vnitropodnikového provozu a ušetřit finanční prostředky. Pracovníci obsluhy si chválí jedinečný volant STILL Easy Drive s integrovaným displejem. Jeho obslužné prvky jsou uspořádány tak, že je lze pohodlně ovládat každou rukou bez nutnosti přehmatávání.

Kromě toho vozíky LTX 50 umožňují přesné a lehce ovladatelné elektrické řízení s funkcí automatické nulové polohy zajišťující bezpečné a stálé udržování jízdní stopy. Zvýšený pracovní komfort představuje také plošina řidiče s pneumatickým tlumením, která je dodávána na přání, a volitelné sklopné sedadlo s výškově přestavitelným opěradlem. LTX 50 mají baterie s velkou výdrží a jsou tak skutečným běžcem na dlouhé tratě.

Firma KIEKERT sází na automatizaci dlouhodobě a se společností STILL spolupracuje již osm let. Nejen proto se STILL stal partnerem pro řešení i tohoto nelehkého úkolu navrhnout a uvést do praxe fungování automatizace dodávek v třísměnném provozu a mimořádně úzkých prostorách.

„Po celá desetiletí je naše jméno synonymem pro automobilovou technologii, která stanovuje standardy. Je pro nás důležitá přesnost a spolehlivost, věříme v automatizaci a robotizaci. Společnost STILL splnila požadované zadání a díky tomu ušetříme finanční prostředky i personální kapacity,“ zhodnotil spolupráci Kuchyňa.