17.01.2022

Agilní, silné a nyní ještě bezpečnější

Společnost STILL uvádí na trh tahače a plošinové vozíky konstrukčních řad LXT/LXW

Hamburk, 11. ledna 2022 – S novými konstrukčními řadami LXT 120-350 a LXW 20-30 společnost STILL nejen modernizovala a rozšířila své portfolio elektricky poháněných tahačů a plošinových vozíků, ale zvýšila také bezpečnost těchto vozíků na novou úroveň. Zvýšení bezpečnosti a vyšší výkon překládky při jízdě na rampách přináší zejména asistenční systém Descent Speed Regulation (DSR), který reguluje rychlost jízdy v závislosti na zatížení a úhlu naklonění.

S novými konstrukčními řadami LXT 120-350 a LXW 20-30 rozšířila společnost STILL své portfolio elektricky poháněných tahačů a plošinových vozíků.

Bez elektrických tahačů a plošinových vozíků si již moderní pracoviště nelze představit. Přístaviště, výrobci automobilů, mezinárodní letiště a nádraží, logistické společnosti, spedice a nepřeberné množství výrobních závodů na celém světě již mnoho let důvěřuje kvalitě tahačů a plošinových vozíků STILL. Nyní poskytovatel intralogistických řešení z Hamburku opět rozšířil své portfolio a zaměřil ho na budoucnost. Nové elektrické tahače LXT 120-350 s tažným zatížením mezi 12 a 35 tunami a elektrické plošinové vozíky konstrukční řady LXW 20-30 (náklad na ložné ploše dvě a tři tuny, tažné zatížení šest tun) nabízejí velký výběr modulárních možností vybavení a zaujmou svou výkonností. Náročné testy v nejrůznějších odvětvích a někdy ve velmi drsných podmínkách prokázaly, že s těmito novými vozíky lze dokonale sladit efektivitu a maximální výkonnost.

Bezpečné jízdy na rampách
Odborníci ze společnosti STILL jsou velmi pyšní na svůj asistenční systém Descent Speed Regulation (DSR). Jedná se o „absolutní světovou novinku,“ zdůrazňují oba experti společnosti STILL, Alexander Claus, produktový manažer pro tahače, a Janos Poppe, produktový trenér pro tahače. „Tento jedinečný systém podporuje řidiče při bezpečné jízdě na rampách a zároveň zvyšuje výkon překládky. Při tažných zatíženích až 35 tun jezdí řidičky a řidiči vždy s ohledem na situaci – a současně tak rychle, jak je možné,“ říká Janos Poppe. Podle provedení monitoruje DSR na strmých rampách přesný sklon a aktuální hmotnost břemene a zásahem do brzdového systému s lamelovými brzdami v olejové lázni přizpůsobí rychlost automaticky příslušným podmínkám. Ve verzi Basic, která je instalována ve všech vozících, se rychlost při přejíždění klesání manuálně omezí spínačem na předdefinovanou rychlost. V na přání dodávané variantě ECO zobrazuje systém klesání na displeji a omezí rychlost automaticky na předdefinovanou hodnotu. U prémiového provedení DSR je automatické snížení rychlosti závislé na klesání, a navíc na hmotnosti připojeného přívěsu. Určení tažného zatížení probíhá prostřednictvím měření točivého momentu na hnacích motorech. „Tato velmi inovativní metoda zjišťování, při které snímáme tažné zatížení vlastně na spojce tažného zařízení, je dosud celosvětově unikátní a používá se jen u vozíků STILL,“ říká hrdě produktový manažer Alexander Claus.

Žádné kompromisy v technickém vybavení
I na dalších technických komponentách nových vozíků si vývojáři společnosti STILL dali záležet. Vozíky tak na obou nápravách disponují hydraulickými lamelovými brzdami, které umožňují velmi výkonné a precizní brzdění, pracují bez opotřebení a téměř nehlučně. Díky generátorovému brzdění elektrického pohonu navíc při brzdění probíhá rekuperace energie. Parkovací brzda pracuje rovněž elektricky a aktivuje se automaticky.

Vozíky konstrukčních řad LXT/LXW jsou poháněny dvěma 10,5 kW motory na zadní nápravě. Trojfázové 80V motory jsou zapouzdřené a bezúdržbové. Inteligentní řízení motorů zajišťuje agilní jízdní vlastnosti, a díky pohonu s řízením otáček nedochází ani v dlouhých stoupáních ke ztrátám rychlosti. Maximální rychlost je u vozíků LXT bez břemene 25 km/h, vozík LXW dosahuje rychlosti až 23 km/h. Tahače a plošinové vozíky lze díky rychlonabíjecí zásuvce nebo integrované nabíječce nabíjet rychle a snadno bez nutnosti otevírat kapotu.

Hodně komfortu pro dlouhé pracovní dny
Nová kabina je velmi prostorná a nabízí i vysokým řidičům dostatek prostoru pro hlavu a velký prostor pro nohy. Rozmanité možnosti nastavování sedadel zajišťují komfortní pracoviště a umožňují každé řidičce a každému řidiči nastavení správné pozice pro neunavující práci. Kabina řidiče samotná je uložena na pryžových prvcích a tím je oddělená od podvozku pro tlumení vibrací. Podvozek s extra dlouhými vinutými pružinami je rovněž odpružený a poskytuje vysoký komfort jízdy a vysokou jízdní stabilitu. Díky barevnému displeji STILL Easy Control mají řidiči neustálý přehled o všech důležitých informacích – například o poloze volantu, směru jízdy, jízdním programu, rychlosti, úhlu naklonění, zatížení nebo stavu nabití. Nový volant s na přání dodávanou hlavicí umožňuje snadné a ergonomické ovládání plně hydraulického řízení. Jeho haptický povrch nabízí navíc dobré držení.

Lepší výhled pro zajištění bezpečnosti
Optimální výhled zajišťuje u nových vozíků prosklení ze všech stran. V porovnání s předchozími modely mají o 23 procent větší plochu oken. Optimální výhled do všech stran zvyšuje bezpečnost a brání násilným poškozením. Na přání dodávaná couvací kamera usnadňuje manévrování a připojování přívěsu při couvání. Ochranu před nehodami a poškozením zboží poskytuje rovněž na přání dodávaný systém Curve Speed Control, který v zatáčkách automaticky upravuje rychlost a zajišťuje tak bezpečné projíždění zatáček. Vozíky lze prostřednictvím na přání dodávaného rozhraní bez problémů integrovat do řídicích systémů, jako je STILL neXXt fleet, nejinovativnější a nejvýkonnější webový portál pro optimalizaci flotil manipulační techniky. Tím mají uživatelky a uživatelé veškeré relevantní informace pro rychlé analýzy nebo optimalizace v jediném nástroji. K dalším na přáním dodávaným bezpečnostním zařízením patří mimo jiné systémy STILL Flashlight, Safety Light 4Plus, FleetManager a inteligentní akustický varovný signál, jehož hlasitost je vždy o 10 dB vyšší než hluk v okolí. Chodci a další účastníci dopravy jsou před vozíkem varováni vždy správnou hlasitostí, aniž by docházelo ke zbytečně vysokému zatížení řidičů a varovaných osob hlukem.