Udržitelnost ve společnosti STILL: kultura spolupráce a sdílené odpovědnosti
Hamburk/Praha, 28. května 2025 – Odpovědné nakládání se zdroji, transparentní zveřejňování reportů o udržitelnosti, investice do repasování vozíků a recyklace baterií, ale také respektující přístup k partnerům, zákazníkům a zaměstnancům. To vše jsou klíčové prvky strategie udržitelnosti společnosti STILL. Dohromady tvoří pevný základ udržitelné strategie STILL a intralogistiky zaměřené na budoucnost s vysokými ekologickými, etickými a sociálními standardy. Další důležitý milník ve firemní kultuře udržitelnosti nyní představuje profesní školení zaměstnanců v této oblasti.

Udržitelnost, šetrné využívání zdrojů a ekologická odpovědnost již pro firmy nepředstavují jen „příjemný bonus“. Převzetí podnikové odpovědnosti se dnes pro společnosti stává důležitým prostředkem, jak se odlišit od ostatních, a pro mnoho zákazníků rozhodujícím kritériem při výběru vhodného partnera. O to důležitější je pak nastavit vysoké standardy a vybudovat autentickou, transparentní a kontinuální životaschopnou kulturu udržitelnosti na všech úrovních podniku.
Jasná strategie a sdílená kultura udržitelnosti
Tento přístup vyžaduje jasnou strategii, měřitelné cíle a otevřenou, transparentní a motivující komunikaci, která pomáhá překonat případné obavy a budovat důvěru. Je důležité uvědomit si, že zavádění standardů udržitelnosti je nepřetržitý proces, jehož cílem není dokonalost, ale upřímná ochota ke změně ve všech oblastech, na všech úrovních a u všech zaměstnanců. „Udržitelnost nelze ve firmě jednoduše zavést,“ zdůrazňuje výkonný ředitel společnosti STILL Dr. Florian Heydenreich. „Skutečná udržitelnost musí být aktivně prožívána v každodenním provozu firmy a stát se přirozenou součástí všech podnikových procesů. Pokud budou všichni otevření vůči novým přístupům a ochotní přispět svým dílem, můžeme postupně dosáhnout změny. K tomu je třeba diskutovat o již realizovaných opatřeních, poskytovat příklady a příležitosti a překonávat přetrvávající nedostatky.“
A společnosti STILL se to daří. Jen za poslední tři roky dosáhla několika milníků na cestě k efektivnímu využívání zdrojů a oběhové intralogistice. Patří sem další rozvoj segmentu repasovaných vozíků určených pro sekundární trh, instalace fotovoltaických systémů, zužitkování vyrobené energie v prvních provozech a pořádání akcí se silným důrazem na šetrnost ke zdrojům a principy cirkulární ekonomiky.
Udržitelné akce a efektivní využívání zdrojů
Po veletrhu LogiMAT například společnost STILL darovala téměř 960 kg materiálu ze svého výstavního stánku sociálním organizacím v místě konání k opětovnému využití k vybavení místností, skladovacích prostor, dětských hřišť, divadelních scén a dalších zařízení. Díky svým aktivitám v oblasti udržitelnosti na veletrhu LogiMAT firma zabránila vzniku emisí, jejichž množství by odpovídalo 4 152,65 kg CO₂. Rostoucí povědomí zaměstnanců o otázkách udržitelnosti se projevuje i při dalších akcích. Například při podnikových událostech hosté dostávali namísto hmotných propagačních předmětů sponzorství stromů a tým, který je zajišťoval, vyrobil odolné tašky a obaly na materiály z reklamních bannerů. Ty tak získaly nový život v podobě poutavých propagačních předmětů a společnost STILL jasně demonstrovala svůj postoj k odpovědnému nakládání se zdroji a principům oběhového hospodářství.
Formování, rozvíjení a upevňování kultury udržitelnosti
Aby společnost STILL mohla i nadále pokračovat zvoleným směrem a ještě více kulturu udržitelnosti ve firmě zakořenit, spolupracuje s hamburskou soukromou vysokou školou Kühne Logistics University (KLU). V rámci tohoto partnerství zaměstnanci STILL projdou důkladným školením a certifikací ve všech aspektech udržitelnosti v oblasti intralogistiky. STILL a KLU společně v rámci projektu vyvinuly jedinečný vzdělávací koncept a již proběhla první školení pro obchodní tým. „Udržitelnost už dávno není jen otázkou reputace. Zákazníkům přináší konkrétní výhody a je velmi žádaná. Proto považujeme za klíčové, aby se kolegům, kteří jsou v přímém kontaktu se zákazníky, dostalo v této oblasti co nejlepší přípravy,“ vysvětluje Dr. Heydenreich. Po úspěšném pilotním projektu bude koncept školení a certifikace rozšířen i do dalších částí podniku.
Transparentní, aktuální a oceňovaný
Rozsáhlé úsilí společnosti STILL potvrzuje také řada ocenění, ratingová hodnocení a certifikáty od nezávislých institucí. Na začátku letošního roku firma opět získala platinové hodnocení v celosvětovém žebříčku udržitelnosti agentury EcoVadis, čímž se zařadila mezi jedno procento nejlépe hodnocených podniků. Kromě toho obdržela její pobočka v Mannheimu na konci loňského roku ocenění „Achievement Award“ za úspěšné absolvování auditu pracovních podmínek, který provádějí („Workplace Condition Assessment“) odborníci na zajištění kvality ze společnosti Intertek. STILL také dosahuje velmi dobrých výsledků v oblasti komunitní a sociální udržitelnosti, a to mimo jiné díky podpoře mladých talentů, kvalitnímu systému odborného vzdělávání a vysokým standardům bezpečnosti práce. Souhrn všech klíčových údajů a aktivit souvisejících s udržitelností podnik transparentně předkládá ve své každoroční zprávě o udržitelnosti. Ta je v digitální podobě ke stažení na webových stránkách STILL.